blog z poradami

Olej kokosowy – idealny składnik na odchudzanie

Olej kokosowy jest jednym z najzdrowszych olejów na świecie, które wraz z wieloma innymi korzyściami, pomaga w utracie tkanki tłuszczowej. Zawiera niepowtarzalną kombinację kwasów tłuszczowych, triglicerydy o średniej długości łańcucha, które mają silny wpływ na metabolizm. Szybszy metabolizm pomagając organizmowi spalić więcej kalorii podczas postoju. Wiele badań wykazało, że regularne konsumowanie oleju kokosowego pozwala na znaczne zmniejszenie masy ciała, a szczególnie skuteczny w usuwaniu tłuszczu w jamie brzusznej.

Olej różni się od innychzdrowy olej kokosowy

Olej kokosowy różni się bardzo od innych olejów stosowanych w diecie. Podczas gdy większość innych olej zawiera przeważnie długołańcuchowe kwasy tłuszczowe, olej kokosowy jest prawie w całości składa się tylko z kwasów tłuszczowych o średniej długości łańcucha. Rozkładają się w organizmie zupełnie inny z tłuszczu o długim łańcuchu. Tłuszcz Wątroba o średniej długości łańcucha przekształca się bezpośrednio w energię i jak Wiele badań wykazało, nie zamieniając je w tłuszcz, a nie zachowane jako rezerwa w postaci tkanki tłuszczowej. W badaniach myszy, które były karmione tłuszcze o średniej długości łańcucha były o 20% lżejszy i 23% mniej tłuszczu niż te karmione długich łańcuchach tłuszczów.

Metabolizm różnych procesów różnych rodzajów żywności. Niektóre procesy fizyczne, są bardziej wydajne niż inne, i jeden z najważniejszych właściwości oleju kokosowego jest to, że pobudza termogenezę. Jest to proces, w którym grupa mięśni i włókien mięśniowych wokół najważniejszych organów zaczynają się trząść lub „drżą”. Stwarza to ciepło, ale również pobudza korpus, który został zmuszony do stopienia tłuszczu w celu uzyskania wystarczającej ilości energii do termogenezy. To spalanie tłuszczu przy pomocy oleju kokosowego jest o wiele bardziej skuteczny niż spożycie kalorii innych tłuszczów. Jedno z badań wykazało, że stosowanie 15-30 g (1-2 łyżki) oleju kokosowego na dzień prowadzi do 5% większe zużycie kalorii (120 kcal dziennie). Zostało to potwierdzone przez wielu innych badaniach. Ludzie, którzy są „zwyczajne” tłuszcz w diecie zastąpił średniej długości łańcucha, tym szybciej spalić tłuszcz.

Dostarcza energię i ograniczać apetyt

olej koosowyOlej kokosowy zmniejsza apetyt. Wraz z nim, bez specjalnego wysiłku, mniej jedzenia. Liczne badania wykazały, że ludzie, którzy regularnie spożywają oleju kokosowym zmniejszenie apetytu i automatycznie do ciała niewielką ilość kalorii.

„Utrata masy ciała zależy głównie od stosunku nakładów i zużycia kalorii”.

Choć ta definicja jest uproszczona, w zasadzie jest całkowicie poprawne. Jeśli Twój organizm zużywa więcej kalorii (energii), niż już wprowadzone do niego, a następnie będzie można stracić tłuszczu. Badania kwasów tłuszczowych o średniej długości łańcucha sugerują, że w porównaniu z innymi tłuszczami, tłuszcze te zwiększenia uczucia sytości, co powoduje konieczność mniejszego poboru kalorii. W badaniu z udziałem sześciu zdrowych mężczyzn, którzy spożywane tłuszcze o średniej długości łańcucha, na dobę, wykazały potrzebę przyjmowania pokarmu 256 kalorii mniej.

W innym badaniu przeprowadzonym na 14 zdrowych mężczyzn, tych którzy biorą śniadanie tłuszcze o średniej długości łańcucha, w porze lunchu, jedli bardzo małych ilości jedzenia, a powinno być bardzo mało kalorii.

Potwierdza to, że olej kokosowy poprawia spalanie tkanki tłuszczowej (wzrost wydatków kaloryczne), przy jednoczesnym zmniejszeniu apetytu (zmniejszenie spożycia kalorii). Olej kokosowy może pomóc stracić tłuszczu, zwłaszcza tych „niewygodne” tłuszczu w jamie brzusznej. Biorąc pod uwagę fakt, że olej kokosowy zwiększa metabolizm i hamuje apetyt, pomaga i że w miarę upływu czasu, stopić nadmiar tłuszczu w jamie brzusznej.olej kokosowy wlasciwosci

Wiele badań na poparcie tego wniosku. A zatem, badanie prowadzono przez okres 28 dni, a następnie dwie grupy kobiet, które spożywały inny olej. Jedna grupa spożywane 30 gramów dziennie (2 łyżki) oleju kokosowym, podczas gdy z drugiej zużytym olejem sojowym. Wyniki były następujące – obie grupy straciły na wadze, a średnio 1 kg na osobę. Ale jedyną grupą, która stosowany olej kokosowy zmniejszył obwód talii (otyłość brzuszna), podczas gdy grupa, która używała olej sojowy i nawet nieco rozszerzoną talii i zwiększył ilość brzusznej tkanki tłuszczowej.

Grupa, spożył olej kokosowy zwiększa stężenie cholesterolu HDL (dobrego cholesterolu), natomiast druga grupa zmniejszyła HDL, wzrost LDL i cholesterolu. W tym badaniu, olej kokosowy nie tylko powoduje utratę wagi, a także prowadzi do znacznego zmniejszenia zawartości tłuszczu w jamie brzusznej i zmniejszenie szkodliwych cholesterolu.

Dodaj komentarz